Az alábbi tematikából kiderül számotokra minden elvárásom a félévvel kapcsolatban:
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Pedagógiai és Pszichológiai Kar
Neveléstudományi Intézet
1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.
Tel.: 461-4552, fax.: 461-4532
E-mail: nevelestudomany@ppk.elte.hu
A kurzus címe: Oktatástechnológia A kurzus címe angolul: Educational technology | Kurzuskód REKB-121/1/2/3 | Kreditértéke 2 kredit |
Az oktató neve, elérhetősége Mázsás István, óraadó tanár twitter: @mazsom mobil: 30/277-4044 fogadóóra 2011/2012. tanév őszi félév: szerda 14.00-15:15 | Szak és szint Rekreáció BA Képzési forma nappali | A kurzus típusa szeminárium |
Előfeltételek; a felvétel sajátos körülményei nincsenek | Az értékelés módja gyakorlati jegy, ötfokozatú minősítés | Kontaktóraszám Heti 2 óra |
Az oktatás nyelve magyar | Mely szak mintatanterve szerint kötelező? Rekreáció BA | Ajánlott félév: 3. félév |
A szemináriumok helye és időpontja: KAZY 412. 15:30-17:00/17:00-18:30/18:30-20:00
A kurzus célja:
A rekreáció szakos hallgatók felkészítése az alapvető információs technológiák használatára. A hallgatók:- megismerkednek azokkal a mindennapi életben nélkülönözhetetlen web2.0-ás internetes eszközök használatával, amelyek készség szintű ismeretét információs társadalmunk alapvető követelményként támasztja
- jártasságot szereznek az alapvető online kommunikációs formák megválasztásában és használatában
- áttekintést kapnak az online media jelenlegi trendjeiről és fejlődéséről
- képessé válnak az iskolai szabadidős tevékenységek szervezését a kurzus során megismert eszközökkel lebonyolítani
- megtanulják a célcsoporthoz közvetlenül eljuttatni az általuk napi szinten használt kommunikációs csatornákon
A hallgató készüljön fel:
-
A számítógép és más IT eszkötök készségszintű használatára
-
Szakmai fejlődésben elkötelezettségre
-
Önművelésre: a munkáját segítő szakirodalom folyamatos követésére
-
Önálló ismeretszerzésre, összefüggések felismerésére
-
Programszervezésre és folyamatos kommunikációra online eszközök használatával
-
Megfelelő eszközök megválasztására (a kevesebb több)
Ismeretanyag-tartalom:
A szemináriumok témái:
-
A kurzus céljának és követelményrendszerének ismertetése: A tanulók megismerik a félévi munkához szükséges képzési környezetet, és kialakítják a munkához szükséges azonosítókat. Egy online tesztet töltenek ki az eddigi jártasságuk és ismereteik felmérésére.
-
Digitális generáció, információs társadalom, web2: A hallgatók felkészítése az online használható web 2.0-ás eszközök és internetes szolgáltatások alkalmazására. A szükséges alapvető fogalmak megismerése. Közösségi média felépítése és a jelenleg meghatározott oldalak, szolgáltatások bemutatása.
-
Blogok és mikroblogok: A képzésben résztvevők megismerkednek egy blogrendszer alapvető működésével, elsajátítják hogyan hozhatnak létre bejegyzéseket, miképpen alakíthatják ki annak felépítését. Ismertebb blogszolgáltatók és keretrendszerek. Ugyanakkor bepillantást nyernek a mikroblogok (twitter, plurk, thumbler, posterous) világába, megvitathatják azok használatának előnyeit.
-
Digitális tananyagok, képzési rendszer használata (Moodle): A képzés résztvevői megismerkednek a képzési keretrendszerek fogalmával, funkciójával, bepillantást nyerhetnek azok használatába.
-
Honlapépítés a Google Sites rendszerben: A hallgatók megismerik a Google Sites működését, amelynek segítségével a későbbiekben létrehozott médiumokat felhasználva önálló weboldal létrehozására is képessé válnak. Bepillantást nyernek a többi elterjedt weboldalkészítő alkalmazásba, közösségi oldalakon saját rajongói oldal létrehozása.
-
Információmenedzsment online módon: A résztvevők megismerhetik azokat az eszközöket, amelyek segítségével az online környezetben rájuk zúduló információmennyiséget rendszerezni tudják (RSS és RSS olvasók, online könyvjelzők), illetve a munkájukat, mindennapi életüket menedzselni tudják (Google naptár, térkép) (A foglalkozás egyik felében történik a fogalmi zh megírása, ami utólag pótolható, vagy javítható a félév során).<10 kapott fogalomból 6 helyes válasz papíron>
-
Csoportmunka megoldások online és offline irodai alkalmazásokban: Korrektúra és dokumentumvédelmi megoldások megismerése az offline alkalmazásban (Word, Excel), de a hallgatók nagyobb hangsúllyal ismerhetik meg az online eszközökben lévő lehetőségeket, gyakorlati feladaton keresztül próbálhatják ki közösségi tartalomfejlesztést (Dropbox, SugarSync, GDocs, Google Apps)
-
Modern prezentációs eszközök: A kurzus hallgatói bepillantást nyernek az online prezentációkészítésbe a Google prezentációkészítő eszközével, ugyanakkor megismerkednek a Prezi.com alkalmazással, amely a hagyományos, dia alapú prezentációktól eltérő logikával dolgozik. Prezi Desktop, Prezi Meeting, Infografika.
-
Online űrlapok és kérdőívek: A résztvevők megtanulhatják, hogyan hozhatnak létre online kérdőíveket. Megtanulhatják, hogy a begyűjtött adatokat hogyan dolgozhatják fel egyszerűen. (Doodle, Google Spreadsheet)
-
Digitális képek alapvető szerkesztése, közösségi megosztása: A kurzus hallgatói megismerkedhetnek az online képgyűjteményekkel, a bennük rejlő alapvető szerkesztési lehetőségekkel és a képek megosztását lehetővé tevő funkciókkal. (Picasa, Flickr, Indafoto, Facebook)
-
Video állományok szerkesztése, online megosztása: A képzésben résztvevők bepillantást nyerhetnek egy online videomegosztó működésébe, ahol elhelyezik saját videoállományikat, és alapvető szerkesztéseket hajtanak végre. (Youtube, Vimeo, Ustream)
-
Fogalomtérképek alkalmazása: A résztvevők a foglalkozás során megismernek fogalomtérkép létrehozására alkalmas eszközöket, amelyek segítségével maguk is képessé válnak egy tárgyukhoz kapcsolódó fogalomrendszer feltérképezésére. A félév során megismert szolgáltatások mobil alkalmazhatósága (smatphone, tablet), mobilweb, webshop, online fizetési megoldások zárja a sort.
+1 Részvétel egy szabadon választott, de előre egyeztetett meetup, vagy konferencia témába vágó előadásán a félév során, majd arról beszámoló készítése 2500-3000 karakteres terjedelemben.
Követelmények:
-
Aktív részvétel a kontakt órák legalább 80%-án.
-
A tanulócsoport közösségi blogjában minimum havi egy bejegyzés (min. 500 karakter) publikálása, és a csoport egy másik tagjának felvetésének érdemi kommentálása rendszeresen.
-
Website készítése, amely elemeiben felhasználásra kerülnek a félév során megismert online eszközök. A website minimum 5 oldalt tartalmazzon, oldalanként minimum 1 médiummal. A médiumok az alábbiak lehetnek, melyekből minimum 3 típusnak szerepelnie kell a honlapon: kép, video, fogalomtérkép, prezentáció. A honlapnak tartalmazni kell legalább egy űrlapot, amelyben minimum 5 kérdés kerül feltevésre. Határidő: 2011. december 12.
-
Az egyes alkalmakhoz kapcsolódó Moodle rendszerben kiadott feladatok elvégzése, végrehajtása. Az egyes feladatok végrehajtásának határideje: a következő foglalkozást megelőző nap éjfél.
-
Zárthelyi dolgozat. Időpontja az utolsó előtti foglalkozás első 20 perce.
A gyakorlati jegy a fenti követelményben végzett eredményes munkából adódik össze. Minden feladatra a
hallgató 0-100 pont közötti értékelést kap. A be nem adott feladatok 0 pontot érnek, de az alábbi három
kategória mindegyikében el kell érni a minimális 51%-ot.
A félév végi érdemjegybe az egyes feladatok az alábbiak szerint kerülnek beszámításba:
-
Zárthelyi dolgozat eredménye: 30%
-
Elkészített website értékelése figyelembe véve a felhasznált elemeket, módszereket: 30%
-
Részvétel a Moodle kurzuson belüli munkában és a közösségi blogban, konferenciabeszámoló: 40%
A gyakorlati jegy a következők szerint alakul:
-
87-100% - Jeles
-
75-86% - Jó
-
63-74% - Közepes
-
51-62% - Elégséges
-
0-50% - Elégtelen
Ajánlott szakirodalom:
- A 21. század kommunikációja - Mobil információs társadalom (http://www.socialscience.tmobile. hu/)
-
Kárpáti Andrea: A 21. század iskolája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 2008. (letölthető: http://www.microsoft.com/hun/oktatas/default.mspx)
- Barabási Albert-László - Behálózva (ISBN:9789632271415)
Egyéb irodalom:
- Oktatás-Informatika c. folyóirat (http://www.oktatas-informatika.hu/)
-
Ollé János (szerk.): Oktatás-informatikai módszerek. Budapest, Gondolat Kiadó, Oktatásmódszertani kiskönyvtár (Megjelenés alatt)
- Dobó Mátyás kedvenc blogjai: http://www.google.com/reader/view/user/12238912464215632091/state/com.google/broadcast
- Szabó Gergely kedvelt blogbejegyzései http://www.google.com/reader/view/user/09026065933848819231/state/com.google/broadcast
- MeetOFF podcastok: http://meetoff.eu/feed/podcast
- Infógrafikák: http://infographics.blog.hu/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése