2011. szeptember 15., csütörtök

Oktatástechnológia 2011. ősz

Az alábbi tematikából kiderül számotokra minden elvárásom a félévvel kapcsolatban:

REKB-123_Oktatastechnologia_BA_3_2011_osz_MI.doc_(1).pdf Download this file

Eötvös Loránd Tudományegyetem

Pedagógiai és Pszichológiai Kar

Neveléstudományi Intézet

1075 Budapest, Kazinczy u. 23-27.

Tel.: 461-4552, fax.: 461-4532

E-mail: nevelestudomany@ppk.elte.hu

 

A kurzus címe: Oktatástechnológia

A kurzus címe angolul: Educational technology

Kurzuskód

REKB-121/1/2/3

Kreditértéke

2 kredit

Az oktató neve, elérhetősége Mázsás István, óraadó tanár

mazsom+elte@gmail.com

twitter: @mazsom

mobil: 30/277-4044

fogadóóra 2011/2012. tanév őszi félév: szerda 14.00-15:15

Szak és szint

Rekreáció BA


Képzési forma nappali

A kurzus típusa

szeminárium

Előfeltételek; a felvétel sajátos körülményei

nincsenek

Az értékelés módja

gyakorlati jegy, ötfokozatú minősítés

Kontaktóraszám

Heti 2 óra

Az oktatás nyelve

magyar

Mely szak mintatanterve szerint kötelező?

Rekreáció BA

Ajánlott félév: 3. félév

A szemináriumok helye és időpontja: KAZY 412. 15:30-17:00/17:00-18:30/18:30-20:00


A kurzus célja:

A rekreáció szakos hallgatók felkészítése az alapvető információs technológiák használatára. A hallgatók:
  • megismerkednek azokkal a mindennapi életben nélkülönözhetetlen web2.0-ás internetes eszközök használatával, amelyek készség szintű ismeretét információs társadalmunk alapvető követelményként támasztja
  • jártasságot szereznek az alapvető online kommunikációs formák megválasztásában és használatában
  • áttekintést kapnak az online media jelenlegi trendjeiről és fejlődéséről
  • képessé válnak az iskolai szabadidős tevékenységek szervezését a kurzus során megismert eszközökkel lebonyolítani
  • megtanulják a célcsoporthoz közvetlenül eljuttatni az általuk napi szinten használt kommunikációs csatornákon

Kompetenciák:

A hallgató készüljön fel:

  • A számítógép és más IT eszkötök készségszintű használatára

  • Szakmai fejlődésben elkötelezettségre

  • Önművelésre: a munkáját segítő szakirodalom folyamatos követésére

  • Önálló ismeretszerzésre, összefüggések felismerésére

  • Programszervezésre és folyamatos kommunikációra online eszközök használatával

  • Megfelelő eszközök megválasztására (a kevesebb több)


Ismeretanyag-tartalom:


A szemináriumok témái:

  1. A kurzus céljának és követelményrendszerének ismertetése: A tanulók megismerik a félévi munkához szükséges képzési környezetet, és kialakítják a munkához szükséges azonosítókat. Egy online tesztet töltenek ki az eddigi jártasságuk és ismereteik felmérésére.

  2. Digitális generáció, információs társadalom, web2: A hallgatók felkészítése az online használható web 2.0-ás eszközök és internetes szolgáltatások alkalmazására. A szükséges alapvető fogalmak megismerése. Közösségi média felépítése és a jelenleg meghatározott oldalak, szolgáltatások bemutatása.

  3. Blogok és mikroblogok: A képzésben résztvevők megismerkednek egy blogrendszer alapvető működésével, elsajátítják hogyan hozhatnak létre bejegyzéseket, miképpen alakíthatják ki annak felépítését. Ismertebb blogszolgáltatók és keretrendszerek. Ugyanakkor bepillantást nyernek a mikroblogok (twitter, plurk, thumbler, posterous) világába, megvitathatják azok használatának előnyeit.

  4. Digitális tananyagok, képzési rendszer használata (Moodle): A képzés résztvevői megismerkednek a képzési keretrendszerek fogalmával, funkciójával, bepillantást nyerhetnek azok használatába.

  5. Honlapépítés a Google Sites rendszerben: A hallgatók megismerik a Google Sites működését, amelynek segítségével a későbbiekben létrehozott médiumokat felhasználva önálló weboldal létrehozására is képessé válnak. Bepillantást nyernek a többi elterjedt weboldalkészítő alkalmazásba, közösségi oldalakon saját rajongói oldal létrehozása.

  6. Információmenedzsment online módon: A résztvevők megismerhetik azokat az eszközöket, amelyek segítségével az online környezetben rájuk zúduló információmennyiséget rendszerezni tudják (RSS és RSS olvasók, online könyvjelzők), illetve a munkájukat, mindennapi életüket menedzselni tudják (Google naptár, térkép) (A foglalkozás egyik felében történik a fogalmi zh megírása, ami utólag pótolható, vagy javítható a félév során).<10 kapott fogalomból 6 helyes válasz papíron>

  7. Csoportmunka megoldások online és offline irodai alkalmazásokban: Korrektúra és dokumentumvédelmi megoldások megismerése az offline alkalmazásban (Word, Excel), de a hallgatók nagyobb hangsúllyal ismerhetik meg az online eszközökben lévő lehetőségeket, gyakorlati feladaton keresztül próbálhatják ki közösségi tartalomfejlesztést (Dropbox, SugarSync, GDocs, Google Apps)

  8. Modern prezentációs eszközök: A kurzus hallgatói bepillantást nyernek az online prezentációkészítésbe a Google prezentációkészítő eszközével, ugyanakkor megismerkednek a Prezi.com alkalmazással, amely a hagyományos, dia alapú prezentációktól eltérő logikával dolgozik. Prezi Desktop, Prezi Meeting, Infografika.

  9. Online űrlapok és kérdőívek: A résztvevők megtanulhatják, hogyan hozhatnak létre online kérdőíveket. Megtanulhatják, hogy a begyűjtött adatokat hogyan dolgozhatják fel egyszerűen. (Doodle, Google Spreadsheet)

  10. Digitális képek alapvető szerkesztése, közösségi megosztása: A kurzus hallgatói megismerkedhetnek az online képgyűjteményekkel, a bennük rejlő alapvető szerkesztési lehetőségekkel és a képek megosztását lehetővé tevő funkciókkal. (Picasa, Flickr, Indafoto, Facebook)

  11. Video állományok szerkesztése, online megosztása: A képzésben résztvevők bepillantást nyerhetnek egy online videomegosztó működésébe, ahol elhelyezik saját videoállományikat, és alapvető szerkesztéseket hajtanak végre. (Youtube, Vimeo, Ustream)

  12. Fogalomtérképek alkalmazása: A résztvevők a foglalkozás során megismernek fogalomtérkép létrehozására alkalmas eszközöket, amelyek segítségével maguk is képessé válnak egy tárgyukhoz kapcsolódó fogalomrendszer feltérképezésére. A félév során megismert szolgáltatások mobil alkalmazhatósága (smatphone, tablet), mobilweb, webshop, online fizetési megoldások zárja a sort.


+1 Részvétel egy szabadon választott, de előre egyeztetett meetup, vagy konferencia témába vágó előadásán a félév során, majd arról beszámoló készítése 2500-3000 karakteres terjedelemben.


Követelmények:

  • Aktív részvétel a kontakt órák legalább 80%-án.

  • A tanulócsoport közösségi blogjában minimum havi egy bejegyzés (min. 500 karakter) publikálása, és a csoport egy másik tagjának felvetésének érdemi kommentálása rendszeresen.

  • Website készítése, amely elemeiben felhasználásra kerülnek a félév során megismert online eszközök. A website minimum 5 oldalt tartalmazzon, oldalanként minimum 1 médiummal. A médiumok az alábbiak lehetnek, melyekből minimum 3 típusnak szerepelnie kell a honlapon: kép, video, fogalomtérkép, prezentáció. A honlapnak tartalmazni kell legalább egy űrlapot, amelyben minimum 5 kérdés kerül feltevésre. Határidő: 2011. december 12.

  • Az egyes alkalmakhoz kapcsolódó Moodle rendszerben kiadott feladatok elvégzése, végrehajtása. Az egyes feladatok végrehajtásának határideje: a következő foglalkozást megelőző nap éjfél.

  • Zárthelyi dolgozat. Időpontja az utolsó előtti foglalkozás első 20 perce.


A gyakorlati jegy a fenti követelményben végzett eredményes munkából adódik össze. Minden feladatra a

hallgató 0-100 pont közötti értékelést kap. A be nem adott feladatok 0 pontot érnek, de az alábbi három

kategória mindegyikében el kell érni a minimális 51%-ot.


A félév végi érdemjegybe az egyes feladatok az alábbiak szerint kerülnek beszámításba:

  • Zárthelyi dolgozat eredménye: 30%

  • Elkészített website értékelése figyelembe véve a felhasznált elemeket, módszereket: 30%

  • Részvétel a Moodle kurzuson belüli munkában és a közösségi blogban, konferenciabeszámoló: 40%


A gyakorlati jegy a következők szerint alakul:

  • 87-100% - Jeles

  • 75-86% - Jó

  • 63-74% - Közepes

  • 51-62% - Elégséges

  • 0-50% - Elégtelen


Ajánlott szakirodalom:


Egyéb irodalom:
  • Ollé János (szerk.): Oktatás-informatikai módszerek. Budapest, Gondolat Kiadó, Oktatásmódszertani kiskönyvtár (Megjelenés alatt)

 

Posted via email from M@zsi ideas

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése